Rå og realistisk! Det er to ord, som kort kan beskrive gyserfilmen Eden Lake.

Filmen er et meget visuelt udtryk for at vold avler vold. Helt bogstavelig talt. Når unge mennesker kun kender til vold – i alle afskygninger – så er det også den udtryksform, de falder tilbage på, når de står med ryggen mod muren.

Denne film er blodig og voldsom, og selvom det kunne lyde som traditionel slasher-horror, så er det her gys på den helt realistiske måde. Og det virker!

Denne film er et absolut must-see, men den er ikke for folk med sarte nerver. Og en hyggelig weekendtur i det grønne bliver nok ikke planlagt i lang tid efter dette film-bekendtskab.

DVD: 24-03-2009
Genre: Gyser / Thriller
Instruktør: James Watkins
Medvirkende: Kelly Reilly, Michael Fassbender, m.fl.
Land: UK, 2008

Børnehavelærer Jenny og hendes kæreste Steve tager afsted på en romantisk weekend på landet. Steve planlægger at fri og har fundet et idyllisk sted: en sø omgivet af skove og tilsyneladende øde. Parrets fred bliver dog forstyrret, da en bande bestående af teenagere slår sig ned ved siden af deres teltplads.

Det lader til at deres formål er at provokere Jenny og Steve, og banden stjæler derfor parrets ejendele og bil og forlader dem helt strandede. Da Steve konfronterer dem ryger temperamentet, og han udsættes for et chokerende og voldsomt angreb. Jenny flygter for at få hjælp, og udsættes for en brutal og nådesløs omgang katten efter musen, mens hun desperat forsøger at undgå sine unge forfølgere og finde sin vej ud af skoven.