Lad mig bare starte med at sige, at jeg synes, ‘Make-Out with Violence’ er lidt af spøjs film, som man i starten lige skal ind under huden på. Det er en forunderlig blanding af tidligere kultfilm fra et hav af genrer. Primært lyser det langt væk, at der er skævet gevaldigt til persongalleriet fra indie-komedien ‘Napoleon Dynamite’ (USA, 2004). Dernæst er selve historien lidt i stil med ‘Shaun of the Dead’ (UK, 2004) eller ‘The Loved Ones’ (Australien, 2009), der begge er blandt mine personlige favoritter. I forhold til de film, er der dog skruet gevaldigt ned for tempoet, så det er som at se førnævnte film pakket ind i vat; Lidt utydelig og uden kant… Og så alligevel gør netop dette den til helt sin egen! Det sjove er, at ‘Deadgirl’ som har meget af den samme historie – bare med en mere voldsom og ubehagelig vinkel – blev udgivet samme år, som ‘Make-Out with Violence’ gjorde. Men ‘Make-Out with Violence’ startede faktisk produktionen op i 2004, så den kom egentlig først.

Castet er som sådan fint nok, men på ingen måde noget ekstraordinært fra nogen side. Måske er der en kommende stjerne i blandt, men det er ikke denne film, der viser nye og spændende talenter. Det er helt acceptable præstationer, men intet der virkeligt rykker.

Lad det dog straks herefter være sagt, at historiens omfang egentlig passer bedre til en kortfilm og nok havde kunnet opnå kultstatus som sådan. Det havde også givet et bedre indtryk af skuespillernes evner, i forhold til nu, hvor der væves lige lovlig meget.

Der er altså ikke nok kød på plottet eller udvikling hos hverken personer eller historie til at bære den fulde længde, og så er det ærgeligt, at man alligevel satser på dette. Det gør, at man ender på noget middelmådigt. Der var dog øjeblikke, hvor det lige gibbede i mig, og jeg mentalt sad på kanten af sædet. Netop en fremhævning af scener, der havde disse til kvaliteter, kunne have løftet det samlede indtryk meget. Men da filmen jo allerede er nogle år gammel, passede den egentlig meget godt til den tid, hvor den blev produceret. Så det er ærgeligt, vi først får fingrene i den herhjemme nu.

(Originaltitel: Make-Out with Violence)DVD: 22-11-2011
Genre: Horror | Komedie | Romantik
Instr.: Deagol Brothers