Der er lidt “Dream Team” over den brogede flok, der er samlet til ‘Jersey Devil’. Vi har Stephen Moyer (Bill fra ‘True Blood’) og Mia Kirshner (‘The Vampire Diaries’ og ’30 Days of Night: dark Days’) i hovedrollerne, mens Darren Lynn Bousman har skrevet og instrueret filmen. Bousman har tidligere instrueret tre af filmene i ‘Saw’-franchisen samt ’11-11-11′ (2011), som han også både skrev og instruerede.

Det burde være så godt og starter faktisk også helt fint. Problemet er, at filmen væver alt for meget. Vi skal ikke helt vide, hvad der foregår, og det gør man ved Gud heller ikke, så på den vis må man jo sige “mission accomplished”.

Skuespillerne leverer alle fine præstationer, så der er ingen kritik på den front. Tværtimod, så løfter de absolut filmen på flere områder.

Jeg var periodevis helt med på præmisserne og reelt også godt underholdt, men inden vi var nået til vejs ende, var jeg nok stået nærmest helt af. Når man kommer til et punkt, hvor man næsten er ligeglad med, hvad der er virkelighed, og hvad der er fantasi, så er der ikke meget at komme efter. Og den der jersey devil skal de altså længere ud på landet med – den er da alt andet end uhyggelig! I hvert fald i denne films udformning.

Jeg kan ikke engang sige, hvordan filmen skulle være forbedret, da min største udfordring nok er, at jeg bare ikke synes, det var troværdigt eller videre interessant. Men skuespillerne alene gør dog, at jeg alligevel var med meget længere, end det ellers havde været tilfældet, og det må trods alt belønnes med et par splatter.

(Originaltitel: The Barrens)

DVD/Blu-ray: 02-04-2013
Genre: Horror | Thriller