:: Anmeldelse ::

Måske ikke en oplagt film til et horror-site, men når Guillermo del Toro har været executive producer på filmen (sammen med bl.a. også Kim Basinger selv), så burde den være værd at se. Og det er den!

Det er en spændende og voldsom thriller, som mange med garanti vil kritisere for at være dybt urealistisk. Og lad dem endelig bare det. En kvinde, som bliver truet på både sit eget og sine børns liv, kan reagere på mange måder, men nok altid særdeles kraftigt. Når denne kvinde samtidigt er understimuleret i de fleste aspekter af sit liv og dagligt bliver truet af sin egen mand, så skal der nok ikke meget til, før filmen knækker. I dette tilfælde bliver det bare til hendes egen fordel, hvilket filmens “bad guys” mærker på egen krop.

Forestil dig en kvindelig pendant til Kevin Bacon’s karakter i “Death Sentence” og så er du godt på vej. Denne film foregår desuden (næsten) i realtime, med fuld fart på i langt det meste af filmen. Og jeg nød hele turen!

Filmen kom aldrig bredt ud i biograferne i USA, og i bl.a. Danmark og England er den kommet direkte ud på DVD. Anmeldelserne har dog nærmest enstemmigt været meget begejstrede for især Basinger’s performance. Manuscriptet derimod har fået en del hug for at indeholde dårlig og plat dialog. Problemet for filmen var især, at den blev solgt som værende et mere seriøst og dybt thriller-drama, mens den egentlig er en action-thriller som leverer det den skal.

(Originaltitel: While she was out)

DVD: 24-03-2009
Instr.: Susan Montford