Hjemsøgt – The Haunting in Connecticut har forsøgt at blande familiedrama med horror. Og selvom det til dels lykkes rigtig godt, så er det også med til at trække den samlede vurdering ned.

Dramaet i Hjemsøgt: The Haunting in Connecticut er godt, og det er horror-delen bestemt også. Men ingen af dem får levet det fulde potentiale ud, når det kombineres. Forsøget er dog hæderligt og resultatet bestemt seværdigt.

Filmen er baseret på en virkelig historie, og det kan naturligvis forklare, hvorfor dramaet får relativt meget af tiden. Det er også vigtigt for karakterudviklingen og -forståelsen, men nogle scener virker bare en smule fremprovokerede. De hjælper derfor hverken på drama eller horror-niveau.

Skuespillet er overvejende flot, og i Kyle Gallner’s tilfælde er det decideret imponerende, hvorledes han portrætterer den kræftsyge teenage-søn, der foruden kvalme og smerter, nu også skal trækkes med hallucinationer og ånder, der bruger meget voldsomme kommunikationsmidler. Samtidig vil han helst skåne familien mest muligt, da de allerede ofrer alt for hans helbreds skyld.

Filmen er løst baseret på Al og Carmen Snedekers virkelige oplevelser, da de flyttede ind i et hus i Southington (Connecticut), som var hjemsøgt og tidligere havde været en bedemandsforretning. Deres historie foregik i 1986-88.

(Originaltitel: The Haunting in Connecticut)

I biografen: 12-06-2009
På DVD: 27-10-2009
Genre: Gyser / Drama
Instr.: Peter Cornwell
Medv.: Virginia Madsen, Kyle Gallner, Elias Koteas, m.fl.

Familien Campbell er i desperate, fordi teenagesønnen Matt lider af kræft og der er langt til hospitalet fra deres hjem. Men moderen, Sara, er en handlekraftig kvinde, så hun finder et billigt hus, hun kan leje tættere på. Hun undlader dog at fortælle resten af familien, hvorfor lejen er så lav, men det finder den syge Matt imidlertid hurtigt ud af!