Jeg har det utrolig svært med konceptet i denne type hævnfilm. Eller rettere, jeg elsker – på en nærmest sygelig måde – at se scenerne, hvor hævnen udspiller sig, men jeg har det frygtelig svært med de scener, som gør vores hovedperson til offeret. Der er nok to ting i det; For det første synes jeg altid, der dvæles ved disse scener i en overdreven grad, hvilket (som den anden ting) bevirker, at jeg straks indser, der er mange folk, der elsker netop disse scener!

Det er ikke fordi, de skræmmer mig, men det gør mig rasende, da – især kvinder – er så usigeligt svage i disse situationer, hvorefter selvsamme person kort tid efter er klar til at miste alt. Men i min logik, der havde det været noget mere fornuftigt at satse alt på at undgå dette. Problemet er nok, at der ikke er noget logik i denne slags forbrydelser, og vold, voldtægt og mord er jo hverdagskost i vores verden, så det er nok spild af – trods alt – god underholdning, når jeg lader det påvirke min oplevelse.

Dog er denne ’I Spit On Your Grave’ heller ikke uden problemer, hvilket især skyldes at hovedpersonen, Jennifer, som spilles af Sarah Butler, først virkelig fungerer i anden halvdel af filmen. I offerrollen bliver hun faktisk ret irriterende og halvdum, mens hun som hævner er beregnende og helt overlegen. Så fungerer skurkene faktisk bedre fra start til slut, og leverer nogen virkelig fantastiske præstationer, som de alle kan være stolte over – og mon ikke disse præstationer kan føre til flere filmroller for disse skuespillere, som ellers primært stammer fra TV-produktioner.

Uanset om man har set den originale eller ej, så kan det bestemt anbefales at se denne. Desværre mangler der lige det sidste, før man virkelig er imponeret, men det er alligevel en anbefalelsesværdig film – især hvis man er til hævn-film.

(Originaltitel: I Spit on Your Grave)

På DVD/Blu-ray: 19-08-2011
Instr.: Steven R. Monroe