Vi havde set traileren på forhånd, og (som resultat af denne) skruet forventningerne helt ned. Den er meget tydeligt low-budget, som lader til at gemme sig lidt bag en "vi leger, det er dogme"-undskyldning, og derfor er lyd og billede blevet groft nedprioriteret. Low-budget behøver jo ikke nødvendigvis betyde en dårlig lyd og billedside, men det er desværre meget tydeligt tilfældet med denne film. Alligevel kom den langt bedre fra start, end jeg havde frygtet og forventet. Skuespillet er ikke helt så ringe endda, men accenterne er dog et værre samsurium, som nogle slipper meget dårligt af sted med. Det kan jeg dog til nødt leve med, hvis skuespillet er nogenlunde acceptabelt, og det er det faktisk.

Den eneste store undtagelse er desværre også en rolle, som er gennemgående i hele filmen. Han ødelægger… nej, fuldstændig smadrer hver eneste scene han er med i, og dét er virkelig sørgeligt. Det er ikke "Count Dracula" eller nogen af de andre større, kendte roller, men desværre karakteren, der spiller far til Elisabeth, som er kvinden både Bram Stoker og Dracula vil have.

Instruktør og manuskriptforfatter, Michael Feifer, har åbenbart følt, at denne rolle var meget vigtig og derfor skulle have meget skærmtid, men lige netop denne skuespiller er dråben, der får bægeret til at flyde over: Dårlig lyssætning, mindre god lyd, en noget flad historie og nu også en skuespiller, der lige får ødelagt det sidste. Det kunne nok være sjovt, hvis bare det ikke var så tåkrummende at se på, da filmen tager sig selv alt for alvorligt. Jeg har svært ved at sige meget positivt om denne film, da jeg desværre synes, den bliver ødelagt på så mange niveauer, men hvis man synes disse low-budget film med meget tvivlsomt indhold (som mange af de utroligt ringe udført nyere film baseret på H.P. Lovecrafts historier) er interessante på et eller andet plan, så kan man roligt se den.

(Originaltitel: Dracula’s Guest)

På DVD: 20-04-2010 (region 2, DK)
Genre: Horror | Thriller | Eventyr