Der er et par ting, som jeg absolut ikke er tilfreds med i denne film. Primært fordi den faktisk er udmærket, når ikke det kammer over og den relativt troværdige historie kører ud på et overplan. Skuespillet er fint, men heller ikke mere. Til tider er det svært at lure, om det er historien, der står i vejen for, at filmen ikke løftes mere, eller om det bare er nogle lidt kedelige præstationer fra castet.

Det er grundlæggende en interessant historie med et spændende koncept, men der er rigtig mange pointer, der bliver forceret i ekstrem grad – og så er der også lige problemet med, at visse scener i den grad skal malkes for alt, hvad den kan trække… og så lige lidt mere.

‘Dread’ er helt fin til en horror-aften i sofaen, men den er ikke mere end en "hygge" film, og er ikke noget man efterfølgende kan forestille sig et gensyn med. Hvis filmen havde fået en lidt camp eller kitch vinkling, så kunne det nok have løftet både historien og skuespillet meget. Det primære problem med denne film er nemlig, at den slet og ret tager sig selv alt for alvorligt. Men bare du ikke gør det som tilskuer, så er det fin underholdning.

(Originaltitel: Clive Barker’s Dread)

På DVD: 25-05-2010
Genre: Gyser | Horror