Denne dejlige 2’er fortsætter direkte, hvor den første film slap, men scenen bliver dog henlagt til et hospital i stedet for det nedlagte hotel. Der er et par øjeblikke, hvor filmen ikke helt holder niveauet fra 1’eren, men det er kun i småtings-afdelingen, så det ligger ikke filmen synderligt til last. På rollelisten er der kun meget få gengangere, eftersom der blev udgydt masser af blod i sidste omgang, men de nye tilføjelser er bestemt også tiltalende.

Har man set den første film, så vil man med garanti også se denne. Der er rigtig meget baggrundsviden, så vi kommer dybere ind i historiens univers i stedet for bare at få en splatter film med nogle af de karakterer, der var et hit i sidste film. Det giver altid pluspoint i karakterbogen. Den store forskel i forhold til forrige film er humoren. I denne film er der nemlig ingen humor, og det er i stedet en mere dyster verden. Det kan man savne en smule, men omvendt er der ikke nogen oplagte stunder til en sjov bemærkning i denne film.

Manuskriptforfatteren og forfatterne bag selve historien er samme hold, men instruktøren er en anden, og det kan forklare de små forskelle, der er på de to film. Men igen er det virkelig Jannicke (Ingrid Bolsø Berdal), som stjæler filmen, og Hollywood har da også fået øjnene op for den norske kvinde. Således spiller hun med i ‘Wide Blue Yonder’ sammen med Brian Cox og Lauren Bacall, som er en sort komedie, der udkommer i 2010. Forhåbentlig kan de amerikanske horror folk også få øjnene op for hende, så vi kan se hende i endnu flere og større produktioner.

Ligesom i 1’eren blev hovedrolleindehaveren Ingrid Bolsø Berdal nomineret til en Amanda for bedste hovedrolle, men denne gang vandt hun ikke.

(Originaltitel: Fritt Vilt 2 / Cold Prey 2)

På DVD: 27-04-2009 (UK)