Nu er jeg nok lidt af en grinebidder, og synes derfor gerne, at det lidt platte kan være ret sjovt. Jeg har dog også grænser, så det er ikke fordi, jeg synes alt er sjovt. Der skal være en eller anden rød tråd i film, selvom humor og horror er i højsædet. Og indrømmet, ‘Grabbers’ er da sjov og ballade og ret plat, men det er sgu også meget underholdende.

Der er ingen store skuespilpræstationer, men det er vitterlig heller ikke det, der er pointen med denne type film. Det er en sjov lille fortælling, om hvordan et landbysamfund reagerer på underlige nytilkomne væsner. Og man må sige, de tager det ret afslappet og har ikke så svært ved at tro på, hvad de ser. En spade er en spade og en underlig alien-dims er tydeligvis en underlig alien-dims, og så behøver vi ikke dvæle mere ved det, men kan i stedet fokusere på at bekæmpe det. Nu er det måske også fordi, der ikke sker så meget i den lille landsby, så mange ser dybt i flasken og er måske vant til at se lyserøde elenfanter i deres rus af lækker hjemmebryg, så der skal mere til at hyle dem ud af fatningen.

Instrueret af Jon Wright, der tidligere kun har lavet et par kortfilm og en enkelt spillefilm (‘Tormented’ fra 2009), men i denne film lader det virkelig til, at alle har hygget sig gevaldigt. Der er meget, der er herligt “over the top”, hvilket er en absolut nødvendighed, når man er ude i horror-comedy genren. Det er altid dødens pølse, når film i denne subgenre tager sig selv for seriøst, så det skal der gives ros for. Manuskriptet er også skrevet af en ret ukendt forfatter, Kevin Lehane, der før denne film kun havde skrevet et par kortfilm. Okay, det bliver måske lidt for meget i længden, men er man frisk på en sjov lille horror-monster-comedy film, så er den da anbefalelsesværdig.

(Originaltitel: Grabbers)

DVD/Blu-ray: 15-01-2013
Genre: Horror | Sci-Fi | Komedie