Hvad har hvide heste og kvinder med fe-look tilfælles med Michael Myers? Ja, det ville jeg også gerne vide. Pludselig føler man sig hensat til en verden, der mest af alt minder om ‘Ringenes Herre’, og det er nok noget af det sidste, jeg ville forvente fra denne horror franchise – og da især, når Rob Zombie trækker i trådene som både instruktør og manuskriptforfatter.

At vi desuden får set alt for meget af Michael Myers, er endnu et irritationsmoment. Michael Myers er en kæmpe med en meget anonym maske, og det er en del af uhyggen – præcis som i ‘Fredag d. 13.’ har ishockeymasken. Disse karakterer er ikoner, og så skal vi ikke pludselig se Michael Myers rende rundt i solskin uden sin maske… og finde ud af, at han til forveksling ligner en midaldrende mand, hvis udseende kun kan beskrives som white trash. Sagt på en anden måde; Han ligner til forveksling Rob Zombie.

Et af de bedre indslag er helt klart Margot Kidder, der har en mindre – men dog ikke uvigtig – birolle. Hun har sgu noget nerve og bringer bare noget velkendt til denne film, der ellers er blevet fyldt med mystiske klichéer og eksperimenterende spøgelsesvisioner. Jeg er normalt helt med på de mere psykologiske virkemidler og kan bestemt godt lide, når man vælger at gribe til andre metoder end de mest brugte, men her fungerer det slet ikke for mig. Jeg var imponerende uengageret, og blev irriteret på nærmest alle personer i en sådan grad, at man til sidst bare ønskede, at Michael fik fat i dem, så vi som publikum kunne komme ud af vores pinsler.

:: Heaven of Trivia ::

Rob Zombie havde egentlig sagt, at han ikke ville lave flere film i serien, efter hans remake med ‘Halloween’ i 2007, men da studiet ville lave en 2’er, sagde han alligevel ja til både at skrive og instruere filmen. Begrundelsen skulle være, at han ikke ville have andre kom og ødelagde hans vision med disse remakes… Den tredie film får dog en ny instruktør, idet Patrick Lussier skal instruere ‘Halloween 3’, der er planlagt til release i 2011. Lussier har også allerede erfaring med remakes, idet han stod bag ‘My Bloody Valentine 3D’ (USA, 2009) – ikke overraskende er den tredie Halloween remake også planlagt til at blive lavet i 3D.

(Originaltitel: Rob Zombie’s Halloween II)På DVD/Blu-ray: 26-10-2010 (DK) | 01-02-2010 (region 2 UK)
Genre: Horror / Gyser / Thriller
Instr.: Rob Zombie