Lige en advarsel – lad være med at leje denne film, hvis du sidder en fredag/lørdag aften og trænger til et horror-fix, for det er en meget langsomt krybende film – især pga. selve handlingen, selvom det visuelle udtryk ofte også er meget dvælende. Man skal altså have god tålmodighed for at komme til vejs ende, hvor der endelig kommer lidt mere horror på drengen.

Når det er sagt, så er filmen flot skudt med dyster stemning og karaktererne får lov at udvikle sig langsomt gennem filmen. Skuespillernes præstationer er samtidig i den gode ende, og det er altid et stort plus i min bog, når man ser så mange (dårlige) horror-film, som jeg gør. Det er svært at kategorisere denne film, når vi taler horror-nicher, for det er hverken splat, humor, action eller thriller. Vi er ovre i et psykologisk drama med et stærkt kunstnerisk snit. Men igen, så lykkes det altså uden filmen bliver alt for ”artsy”.

Tilbage til filmens slutning – som jeg selvfølgelig ikke skal afsløre – men vil blot nævne, at den er et samsurium af gamle klassikere. Dem kan du jo prøve at gætte, hvis du når så langt. Det er i hvert fald ventetiden værd, og hele filmen giver stof til eftertanke, da man kan huske tilbage på lidt kedelige scener, som nu pludselig giver mening. Intet bliver dog rigtig serveret på et sølvfad, så man skal altså være i humør til denne lille ”leg med film”.

(Originaltitel: Linkeroever)

På DVD: 07-06-2011
Genre: Horror | Thriller | Drama