Forventningerne var skruet godt ned, da coveret ligner en million andre low-budget splatter film, hvor der er en psykopat, som render rundt og hakker vilkårlige babes i småstykker. Altså uden det store plot eller drive til at fastholde interessen, med mindre der er et skud humor, hvilket coveret eller synopsisen på bagsiden på ingen måde indikerede.

Men men men… sjældent er man blevet så snydt – eller rettere, sjældent har et cover givet filmen et ringere udtryk, end hvad der reelt findes på disken inden i. Der er blod og scener med grelt fysisk ubehag, men de er altid relevante – inden for denne histories syge rammer – og dermed fungerer det på den helt rigtige (læs: skrækkelige) måde. Castet er relativt ukendt og selve stilen er set før, da alt filmes med håndholdt kamera af karaktererne.

Selve effekten er her utrolig god, men det er dog en gåde, hvordan man kan være spærret inde iført en form for ”fange uniform” og alligevel stadig have sit kamera på sig hele tiden. Hun må have gemt det overordentlig effektivt! Og fair nok, hvis dette have været forklaret, men det skete ikke, hvilket straks trækker filmen lidt ned, da selve konceptet så ikke helt holder. Men underholdende er det faktisk, og helt anderledes end forventet – på den gode må

(Originaltitel: Penance)

På DVD: 10-05-2011
Genre: Horror