Dette er helt tydeligt en teen-horror film, og promoveres også som sådan, så der er ingen undskyldning for at se denne film på falske præmisser eller forudsætninger. Har man forventer mere end hvad en film i denne sub-genre normalt kan levere, så er man selv uden om det. Det mener jeg jo ofte kan være til filmens fordel, da den så meget lettere kan overraske og imponere. Men… det er nu ikke tilfældet med denne. Det betyder dog ikke filmen er dårlig, men derimod at den holder, hvad den lover, og giver et par timers underholdning.

Castet er virkelig godt, men karaktererne er i sagens natur ikke videre dybe, så der kommer lidt karikatur over dem. Vi skal vide, at der er en stille og genert pige, mens en anden er vild og uhæmmet, og så er der et par alfa-hunner i samme gruppe, der kæmper med hhv. intelligens og manipulation. Alt dette skal vi vide inden for få minutter og være klar over filmen igennem, så der er løbende replikker og handlinger, som virker noget forceret. Bare så vi ikke glemmer de forskellige karaktertræk, der definerer de individuelle piger.

Men det er altså fin underholdning, og man får hoppet i sædet et par gange undervejs. Der gættes med på hvem, der mon er den mystiske morder, der angriber dem en efter en, men noget stort mysterie er man ikke ude i. Der gives løbende små tegn – også rigtig mange vildledende, som det nu hører sig til i denne slags historier. Umiddelbart er den stærkeste præstation fra Leah Pipes i rollen som Jessica Pierson, der er den tydelige leder i gruppen (og af hele Theta-Pi sorority-huset for den sags skyld), men det er også spændende at se Rumer Willis i endnu en rolle, hvor hun gør det godt – selvom der bestemt er potentiale til at gøre det endnu bedre.

Det kan roligt anbefales at se ‘Sorority Row’, hvis man ved, hvad man går ind til og accepterer, at filmen nok ikke kommer til at levere mere end, hvad man kan forvente. Så er det god underholdning og en fin DVD-oplevelse.

Mark Rosman, der er executive producer på filmen, var også forfatter, producer og intruktør af den originale ‘The House on Sorority Row’ fra 1983. Selve det collegepigerne går på i denne remake hedder også "Rosman" som en hyldest til ham.

(Originaltitel: Sorority Row)

På DVD: 23-03-2010 (region 2, DK)
Genre: Gyser | Thriller