Der er bestemt noget for enhver i ‘Suck’, såfremt man elsker horror, rock og lidt plat humor. Filmen er af selveste Rolling Stone magazine blevet sammenlignet med ‘The Rocky Horror Picture Show’ (1975), som anmelderen mener, den kan sammenlignes med i forhold til potentiel kultstatus. Det føler jeg dog alligevel er at tage munden en del for fuld. ‘Suck’ er god underholdning og har så absolut gode sange i rock-ballade genren, ligesom de mere humoristiske indslag gør, at filmen hurtigt kan sammenlignes med ‘Rocky Horror’, men så ville jeg kalde den ‘Rocky Horror Junior… Light’. Og det er immervæk stadig noget af et kompliment.

Noget af det bedste i denne film er de mange cameos, som helt sikkert løfter filmen op på et højere plan, end den umiddelbart befinder sig. Hvis man kan få både Alice Cooper, Iggy Pop, Henry Rollins og Moby med om bord i større eller mindre roller, så kan det jo ikke være en helt lille og ligegyldig film. Den største force i filmen er dog også, at den absolut ikke tager sig selv for alvorligt. Tværtimod, kan man næsten sige, men det skal dog ikke forveksles med, at jeg vil kalde den plat. Åh jo, der er da platte indslag, men filmen som helhed er dog ikke plat. Og med Dave Foley (‘Kids in the Hall’ tv-serien fra 1988-95) og Malcolm McDowell (‘A Clockwork Orange’, 1971, og ikke mindst ‘Halloween’ og ‘Halloween 2’ fra hhv. 2007 og 2009) i nogle nøgleroller, så ved man godt, at denne film blot skal nydes, og man skal lade sig underholde uden at tænke alt for meget over plot og karakterer.

‘Suck’ er skrevet og instrueret af Rob Stefaniuk, der også spiller hovedrollen som forsanger Joey Winner i bandet "The Winners". Stefaniuk er canadisk komiker, skuespiller, manuskriptforfatter og instruktør. Han har ikke haft noget massivt gennembrud som sådan, men har længe været en del af forskellige film og TV-serier i egenskab af en af fornævnte funktioner. Noget kunne tyde på, at han også har opbygget sig et massivt netværk, og at han er vellidt, siden folk gerne stiller op til denne film. Det er jeg bestemt også glad for, og jeg tror også, jeg vil se ‘Suck’ igen. Jeg har dog ikke travlt med det, men synger gerne med og laver lidt ‘Rocky Horror Picture Show’-stemning ved gensynet.

:: Heaven of Trivia ::

Som et fantastisk cool indslag ser vi en "ægte" ung Malcolm McDowell i et flashback. I stedet for at sminke ham yngre eller bruge andre computer-effekter, har man fundet klip fra hans film ‘O Lucky man!’ (1973), som kunne klippes ind og fortælle hans baggrundshistorie.

(Originaltitel: Suck)

På DVD: 07-09-2010
Genre: Horror | Komedie