Der er en virkelig god blanding af thriller og drama-elementer inde over ‘Boy Wonder’. Det holder spændingsniveauet oppe, selv når vi egentlig er midt i at lære mere om den enkelte karakter. For mig er den bedste røde tråd dog, at der er et mysterie, som afsløres lidt efter lidt. Den slags er altid perfekt til at fastholde min opmærksomhed, da jeg gætter på livet løs, hver eneste gang det mindste clue kommer for dagen. Lige præcis i denne film er det hele oven i købet skruet meget elegant sammen, så selv om man ikke er en “gætter”, kan filmen snildt nydes uden meget tankevirksomhed, hvis man ikke er i det humør.

Man kommer nok ikke uden om, at den alt overskyggende hovedrolle er vores Sean Donovan, som også har titelrollen. Han spilles af Caleb Steinmeyer (kendt fra gæsteroller i bl.a. ‘True Blood’ og ‘Lost’), som heldigvis er helt eminent i denne film. Han er lidt en af en typisk teenager på overfladen. Lidt tvær og deprimeret at se på, og akavet i mange situationer, men samtidig også sød og hjælpsom, når det lige kommer over ham. At der så gemmer sig mange flere facetter i netop denne unge mand, gør netop at historien bliver mere og mere spændende, som tingene udspiller sig. Derudover ses Zulay Henao som politibetjent i den primære birolle – nogen vil måske genkende hende fra ‘Hostel: Part III’ (2011), men hun har derudover lavet et par film og en del TV.

Både instruktion og manuskript står Michael Morrisey for, og det er faktisk hans debut i begge disse roller. Det er dog absolut ikke noget, man bemærker, da det er meget stilsikkert håndværk. Han er også producer på filmen, men netop dette element har Morrisey dog en del erfaring med fra især en masse TV-serier.

Det er næsten umuligt ikke at tegne lidt paralleller til hovedpersonen i ‘Chronicle’, da de minder en del om hinanden i både deres styrker og svagheder, men eftersom jeg elskede ‘Chronicle’, kan det kun være et ekstra plus til denne film også. Og der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg absolut vil anbefale denne film – selvom den er meget dyster og ikke ligefrem en konventionel horrorfilm, så kan hverdagens virkelige ulykker til tider være meget mere skræmmende end diverse overnaturlige fantasimonstre.

(Originaltitel: Boy Wonder)

DVD/Blu-ray: 26-09-2012
Genre: Thriller | Krimi | Drama