Når der kommer en efterfølger til en middelmådig horrorfilm 6-7 år efter første installation, så er jeg som udgangspunkt ret skeptisk. Når hovedrollen så oven i købet spilles af en ny, selvom karakteren er den samme, så bliver jeg ekstra skeptisk. Men lige præcis på disse to punkter var det faktisk ikke nødvendigt, da hele plottet for filmen er bygget op omkring, at der er gået over seks år siden sidste film, og den nye Molly Hartley, der nu spilles af Sarah Lind (i stedet for Haley Bennet) leverer en solid præstation, der snildt kan måle sig med Bennets, som ellers også gjorde det fint.

Sammen med Sarah Lind (WolfCop), ledes castet denne gang af en gammel teen-horror kending, nemlig Devon Sawa, der havde hovedrollen i Final Destination fra 2000. Han er dog næsten ikke til at genkende og spiller en ganske anden rolle, hvilket han klarer helt fint, men det er ikke den skarpeste historie, der ligger til grund for filmen. De fleste skuespillere er klart med til at løfte denne film, så den ros skal de have.

Filmen er instrueret af Steven R. Monroe, der bl.a. stod bag I Spit On Your Grave remaken fra 2010 og opfølgeren I Spit On Your Grave 2 fra 2013. Manuskriptet er skrevet af Matt Venne, der nærmest har gjort karriere af at skrive efterfølgere til middelmådige horrorfilm, der har hentet gode penge, og derfor naturligvis skal have en lille sequel. Venne har således skrevet Fright Night 2, Mirrors 2 og White Noise 2, så man må da give ham, at han har solid erfaring med denne niche.

Og ja, det er faktisk også en OK historie i The Exorcism of Molly Hartley, men desværre heller ikke meget mere. Det hele er ret søgt, og man kan lure mange “plot twist” lang tid i forvejen. Det skal dog ikke tage noget væk fra skuespillerne, der sikrer, at filmen leverer god og solid underholdning, der dog ikke kommer med noget nyt og ret hurtigt er glemt igen. Men så du The Haunting of Molly Hartley, så skal du da også lige have dette næste kapitel af historien med!

DVD-premiere: 15. oktober 2015 (VOD)
Instruktør: Steven R. Monroe
Medvirkende: Sarah Lind, Devon Sawa, Gina Holden m.fl.

Molly Hartly er ved at være voksen, men den uhellige dæmon inden i hende lever i bedste velgående i denne nye UCENSUREDE efterfølger til The Haunting of Molly Hartley, der tager gysergenren til helt nye niveauer! Det er seks år siden, Molly blev færdig med highschool, og hun fandt ud af, at en hemmelig pagt gav hendes sjæl til djævlen. Nu er hun under mistanke for mord og bliver indlagt på et psykiatrisk hospital, hvor hun forvolder overnaturlig skade for personale og patienter. Hendes eneste håb er en eksorcisme af en præst, der er dømt fra kjole og krave og prøver at vinde sin anerkendelse tilbage!