The ReZort er en skøn blanding af Jurassic Park og The Walking Dead. Og det er naturligvis en ret underholdende kombination!

Alene udfra den beskrivelse, så måtte vi naturligvis straks få set The ReZort. Og ja, det er selvfølgelig et gammelt Hollywood trick at nævne to succes-titler og håbe, det trækker publikum ind. Men det skal siges, at i dette tilfælde er det altså meget passende.

Det første jeg bemærkede var da også, at produktionskvaliteten var overraskende høj. The ReZort fremstår vitterlig som en færdig park, der findes i virkeligheden. Præcis som det var tilfældet med Jurassic Park. Det er da et imponerende udgangspunkt.

Hovedpersonen er en ung kvinde, Melanie, der mistede hele sin familie under zombie-udbruddet. Hun er naturligvis ret hårdt ramt af dette og lider reelt af PTSD. Derfor deltager hun også i en terapi-gruppe, hvor en af de andre deltagere har besøgt The ReZort. Denne person taler meget varmt for stedet og føler, det har hjulpet, så nu overvejer Melanie at besøge stedet.

The ReZort

The ReZort er en våd drøm for zombie fans

På papiret lyder The ReZort som den perfekte forlystelsespark, hvis man er vild med zombier. Du kommer til at møde vaskeægte zombier, som du har mulighed for at “bekæmpe”. Når nu jeg siger “bekæmpe” i anførselstegn, så er det fordi, gæster ikke er i direkte kontakt. Og heller ikke i reel fare.

Det er nu ikke noget, som disse gæster har noget imod. De nyder bare at få en masse frustrationer ud ved at plaffe zombier i vildskab. I andre tilfælde er det ren og skær underholdning. En form for “next level” skyde-spil, der lige er rykket en ordentlig nøk op fra virtual reality.

Noget overraskende synes jeg, at historien var både underholdende og spændende. Der er mange interessante udviklinger undervejs, der giver mere kød på historien. Og ja, der er naturligvis også en del plot twists, som man har gættet i forvejen, men alligevel er der også flere overraskelser. Der var faktisk flere af disse, som jeg synes var virkelig gode – og dejligt gennemtænkte!

Og så kan man altså kun nyde, at det hele faktisk virker utroligt realistisk. For naturligvis ville der være et publikum til dette. Og er der et publikum, så skal der også nok være nogen, der gerne bygger det.

Karakterer til enhver smag

Selvom jeg virkelig sætter pris på udvalget af personligheder i The ReZort, så er det også en del af filmens udfordring. Nogle af karaktererne er simpelthen for stereotype. De bliver direkte skabede og utroværdige, hvilket er ærgerligt.

Jeg er helt med på, at det er fordi, vi skal følge disse personers udvikling i løbet af filmen. Det eksekveres bare alt for klodset.

Det betyder dog ikke, at jeg synes skuespillerne ikke gjorde det godt. Jeg synes faktisk, de allesammen leverer gode præstationer udfra det materiale, de havde at arbejde med.

The ReZort

Umiddelbart var der kun få ansigter, jeg kunne genkende. Det gjaldt hovedpersonen, der blev spillet af Jessica De Gouw (fra TV-serierne Dracula og Arrow) samt Martin McCann (sidste sæson af The Fall). Derudover kender de fleste nok Dougray Scott, som vi senest så i Fear The Walking Dead i en gæsterolle. Alle tre var bestemt også med til løfte filmen.

Instruktøren på The ReZort er Steve Barker, der har lavet to spillefilm tidligere med henholdsvis Outpost (2008) og Outpost: Black Sun (2012). Manuskriptet er skrevet af Paul Gerstenberger, der især har arbejdet med at skrive for TV-serier.

Sjovt nok, så sad jeg med et ønske om en The ReZort TV-serie, da filmen sluttede. Både så man kunne få mere om selve zombie-epidemien, men også så man kunne lære karakterene bedre at kende. Selve konceptet er nemlig rigtig spændende, og der kunne sagtens koges flere film på det!

The ReZort

Netflix-premiere: 16-01-2017
Instruktør: Steve Barker
Medvirkende: Dougray Scott, Jessica De Gouw, Martin McCann, Elen Rhys, Claire Goose, Jassa Ahluwalia m.fl.

Efter et nærmest apokalyptisk zombie udbrud har menneskene vundet krigen, og de er nu ved at prøve at komme oven på efter en næsten total udslettelse. Menneskeheden har endelig fordelen, men Melanie, der mistede hele sin familie, er stadig dybt traumatiseret. For at prøve at overkomme sin fortids dæmoner, tager hun på en zombie safari. Det er det ultimative i terapeutisk hævn. The ReZort er et stærkt kontrolleret og overvåget område med labyrinter af skjulte kameraer og barrierer. Gæsterne beskyttes af et sikkerhedspersonale 24/7, som sikrer en sikker skyde-afstand mellem de levende og de døde. Lige indtil The ReZort’s sikkerhedssystem bliver hacket, så en computervirus ødelægger systemet, og tusindvis af zombier bliver sluppet løs.