LOVE AND MONSTERS er en ny monsterfilm på Netflix. Den kan grundlæggende beskrives som en gyserkomedie og leverer virkelig solid underholdning. En veloplagt og velspillede Dylan O’Brien har hovedrollen. Læs vores Love and Monsters filmanmeldelse her!

LOVE AND MONSTERS er en ny genrefilm på Netflix, og vi er ude i sci-fi, gys, og komedie i en skøn hybrid. Der er vilde monstre, som reelt “bare” er videreudviklinger af de dyr, der allerede eksisterer på jorden. Noget fra det ydre rum rammer vores planet, og pludselig udvikler diverse dyr sig i voldsom stil.

Oftest bliver dyrene meget større, og det er jo i sig selv voldsomt nok. Når en almindelig snegl bliver dobbelt så stor som en lastbil, vil den helt automatisk udgøre en fare. Det er en flot og farverig film med mange skønne karakterer. Faktisk er det en skam, at man ikke får den at se på det store lærred. Til gengæld er underholdningen i hjemmebiografen sikret.

Læs videre på vores Love and Monsters filmanmeldelse herunder, og find filmen på Netflix fra 14. april 2021.

En gyser-komedie med monstre

Helt grundlæggende smager Love and Monsters ret meget af Zombieland, hvor verdenen er overtaget af monstre i stedet for zombier. Og så alligevel kom jeg også til at tænke på både I Am Legend og A Quiet Place. Men altså, hvor humor kommer i højsædet fremfor alt den frygtelige død.

For ja, nærmest alle mennesker dør, da “begivenheden” som ændrer alt indtræffer. Selve hovedpersonens rejse gennem et nyt landskab, hvor mennesket ikke længere er øverst i fødekæden, mindede mig alligevel om de to førnævnte film. Nu får vi bare et skævt blik på dette plot. I øvrigt med den meget charmerende og veloplagte Dylan O’Brien (Teen Wolf) i hovedrollen.

Det skal desuden siges, at Dylan O’Brien fungerer utrolig godt netop, fordi han kører den hjem på charme og nørderi fremfor en selvfed attitude. Samtidig er der også dele af filmen, hvor han er helt knust, hvilket netop O’Brien også er virkelig god til at spille. I biroller ser vi blandt andre Michael Rooker (The Walking Dead) og Jessica Henwick (Underwater).

Love and Monsters – Netflix anmeldelse

Se Love and Monsters på Netflix

Michael Matthews er instruktøren bag Love and Monsters, der kun er hans anden spillefilm. Manuskriptet er til gengæld skrevet af Brian Duffield og Matthew Robinson (baseret på en historie af Duffield), og disse navne er nok mere bekendte.

Brian Duffield har skrevet den fantastiske Netflix gyserkomedie The Babysitter og stod bag historien (samt var medforfatter på manuskriptet) til Underwater. Sidstnævnte har bestemt ikke komedie som genre, men til gengæld var det en fornøjelse, at filmen fungerede overraskende godt.

Desuden har han senest skrevet og instrueret sci-fi komedien Spontaneous – se den vanvittige trailer her!

Den anden manuskriptforfatter bag Love and Monsters, Matthew Robinson, er lige nu ved at skrive manuskriptet til den kommende gyserkomedie-musical-remake af Little Shop of Horrors, der pt. er i pre-produktion. Med andre ord er der altså ret habile kræfter bag denne Netflix tilføjelse, og du bør helt sikkert give den en chance og nyde den fantasifulde verden!

Love and Monsters udkommer på Netflix den 14. april 2021.

Netflix-premiere: 14. april 2021
Instruktør: Michael Matthews