TIME TO HUNT er en koreansk thriller på Netflix (originaltitel Sanyangeui sigan). Den foregår i den nærmeste fremtid under en finanskrise, så plottet føles måske ekstra relevant lige nu. Filmen handler dog primært om basal overlevelse og bliver ret brutal. Læs vores Time to Hunt anmeldelse her!

Time to Hunt er en ny Netflix-film fra Sydkorea med et plot, der kan føles meget relevant lige i øjeblikket. Dog kun på nogle punkter, heldigvis. På IMDb har den science-fiction og krimi som genrer, men det er ikke helt forkert at kalde den en “heist horror”-film også. Hovedpersonerne i denne film kæmper nemlig for at overleve, og det er ikke nogen nem opgave.

Lejemorderen, der jager hovedpersonerne, er ubarmhjertig på den virkelig psykotiske måde. Dette er ikke bare et job for ham, men derimod en form for syg hobby. Han er typen, der har ører fra sine tidligere ofre hængende på sin væg derhjemme. Med andre ord kunne han lige så godt være en “almindelig” seriemorder, men i denne film er det altså hans job at myrde.

Det lyder da interessant, ikke? Det er det i hvert fald!

Time to Hunt havde verdenspremiere ved Berlin International Film Festival i februar 2020. Det vil sige, den nåede lige at få premiere, før Corona spredte sig til hele verden. Nu kan du så se den på Netflix, og det kan vi godt anbefale, at du gør.

Læs mere i vores Time to Hunt anmeldelse nedenfor.

Time to Hunt – Netflix anmeldelse

Høj produktionskvalitet fra Sydkorea – som altid!

Vi er efterhånden vant til at se fantastiske film fra Sydkorea. Produktionskvaliteten er altid ekstremt imponerende, og historierne har det med at fokusere på karaktererne. Det er noget, jeg altid har elsket, da det ofte skaber et plot, der udvikler sig på en meget organisk måde.

Og ja, det betyder ofte også, at film fra Sydkorea har en tendens til at have en “slow-burn” udvikling. Derfor er disse film ofte ret lange. Og ja, nogle gange også for lange. Med Time to Hunt får vi en spilletid på 2 timer og 14 minutter, hvilket er lidt for langt. Jeg forstår dog godt, hvorfor den er lang, da tiden bliver brugt på karakter-udvikling, men alligevel…

Hvis du er ny på vores side og bare har fundet denne anmeldelse, fordi du ville vide mere om denne film på Netflix, så bør du vide, at vi med glæde anmelder sydkoreanske film. De skuffer aldrig rigtig, og heldigvis er Time to Hunt ingen undtagelse.

Hvis du er fan af koreanske film, kan du også læse vores artikel Sydkoreanske horrorfilm og thrillere, du bør se!

Time to Hunt – Netflix anmeldelse

De medvirkende i Time to Hunt

Hvis du har set nogle af de mest populære sydkoreanske film, vil du helt sikkert kunne genkende mange af skuespillerne i denne film. Én af hovedpersonerne spilles af Lee Je-hoon, som er med i tv-serien Signal, der også ligger på Netflix. Det er en krimi-thriller serie med sci-fi elementer i form af tidsrejser – af en art, i hvert fald.

I tilfælde af, at du har set Oscar-vinderen Parasite (ellers bør du gøre dette – den er på vores “Bedste film i 2019”-liste), vil du kunne huske Choi Woo-sik. Han spillede sønnen i svindler-familien i Parasite, og han har derudover været med i to andre kæmpe-successer. Han var nemlig med i zombie-hittet Train to Busan, og han er med i Netflix-filmen Okja.

Alle medvirkende i Time to Hunt gør det rigtig godt. Filmen starter ud med nogle venner, der begår et røveri, men det er kun den første tredjedel af filmen. Resten er kampen om overlevelse, og det bliver brutalt. Meget brutalt! Filmen fungerer dog, da den ikke tager de sædvanlige Hollywood-drejninger, men i stedet er ret ubarmhjertig, mens den har nogle skønne hovedpersoner.

Se Time to Hunt på Netflix nu!

Instruktør: Sung-hyun Yoon
Manuskriptforfatter: Sung-hyun Yoon