LOVE, DEATH & ROBOTS bind 3 er ude på Netflix nu, og den er FULD af geniale afsnit. Der er ni episoder i sæsonen, og de varierer i spilletid fra omkring 5 til 20 minutter. Du kan godt glæde dig, for der er så mange fantastiske historier og vanvittig flot animation. Læs vores Love, Death & Robots sæson 3 anmeldelse her!

LOVE, DEATH & ROBOTS bind 3 er endelig på Netflix, og du har så mange lækkerier i vente. Jeg var simpelthen nødt til at binge det hele på én gang. Selvom jeg altid har elsket denne genreantologiserie fra David Fincher og Tim Miller, er sæson 3 virkelig stærk. Mange afsnit er tættere på 20 minutter end de 5 til 10 minutter lange afsnit i sæson 1.

SE MERE LOVE, DEATH & ROBOTS

Her er vores sæson 1 anmeldelse af Love, Death & Robots >

Denne tredje sæson af animerede kortfilm bliver faktisk bedre balanceret ved at have færre afsnit. Der er 9 afsnit i alt, hvor sæson 1 havde hele 18! Sæson 2 (som var en meget svagere sæson) havde 8 afsnit. Misforstå mig nu ikke, sæson 2 var ikke dårlig… den havde bare ikke så mange guldkorn som denne.

Læs videre på vores Love, Death & Robots sæson 3 anmeldelse nedenfor. Alle ni afsnit er ude på Netflix nu.

Sæson 3 afsnit af Love, Death & Robots

Nedenfor laver vi en hurtig gennemgang af de ni afsnit i Love, Death & Robots bind 3. Der er fokuseret på filmskaberne, rollebesætningen (hvor det er relevant) og animationsstilen. Du kan læse plottet for hvert afsnit direkte på Netflix.

Bemærk venligst, at vi også vurderer hver enkelt episode nedenfor.

“3 Robots: Exit Strategies” er afsnit 1

Vi indleder bind 3 med at se tilbage til bind 1. De tre robotter var nemlig også med i allerførste sæson (i afsnit 2) med “3 Robots”, så de virker nok bekendte. Med dette afsnit er vi primært ude i sci-fi og komedie. Ja, okay, og så er der vel også et snert af noget mere dystert, eftersom vi er i en post-apokalyptisk tid.

De tre robotter skal nemlig belyse, hvordan vi mennesker uddøde. Der er fokus på alle de dumme ting, vi gør (og kommer til at gøre ifølge denne fortælling). Desuden omtales det, hvor fjollet mennesket er, når vi i virkeligheden havde alle værktøjer til at redde os selv og vores planet. Skøn kommentar på vores højaktuelle situation.

Stil: Computeranimation
Spilletid:
10 minutter
Instruktør: Patrick Osborne
Korthistorie og manuskript: John Scalzi (dette er femte afsnit i serien, der er baseret på en af hans korthistorier)
Vores vurdering: 5/6

“Bad Traveling” er afsnit 2

Du skal egentlig bare vide en ting om dette afsnit: Det genforener holdet bag Se7en med David Fincher og Andrew Kevin Walker som henholdsvis instruktør og manuskriptforfatter. Desuden er det et vanvittigt flot afsnit med masser af blod og voldsomme dødsfald. Hovedpersonen “Torrin” spilles i øvrigt af stemmeskuespilleren Troy Baker.

Skal du vide mere for at kaste dig over dette afsnit? Ikke rigtig, vel?!

Stil: Computeranimation med motion capture
Spilletid:
21 minutter
Instruktør:
David Fincher
Korthistorie: Neal Asher
Manuskript:
 Andrew Kevin Walker
Vores vurdering: 6/6

“The Very Pulse of the Machine” er afsnit 3

Dette afsnit er klassisk animation, som jeg så tydeligt husker det fra min egen barndom. Historien er måske lidt mærkelig undervejs, men der er en pointe, så den ender et fornuftigt sted. Desuden spilles hovedpersonen i dette afsnit af Mackenzie Davis fra Terminator: Dark Fate og Station Eleven.

Stil: Computeranimation med håndmalede baggrunde
Spilletid:
17 minutter
Instruktør:
Emily Dean
Korthistorie: Michael Swanwick
Manuskript:
Philip Gelatt
Vores vurdering: 3/6

Love, Death & Robots: Sæson 3 – Anmeldelse | Netflix

“Night of the Mini Dead” er afsnit 4

Som du nok har gættet fra titlen, så er dette afsnit en zombie-historie. Og det er altså virkelig helt fantastisk. Du får faktisk en fuld zombiefilm fortalt i fast-forward (og miniature overblik format) på kun 5 minutter. De sidste to minutter i den officielle spilletid er reelt rulletekster.

Jeg elskede dette afsnit så meget, da det reelt er en gyser-komedie, der er propfuld af zombie-popkultur-referencer. Man kunne snildt se dette afsnit af Love, Death & Robots bind 3 et par gange, og opdage noget nyt ved hvert gensyn. Du kan godt glæde dig!

Stil: Fotografi og CG-animation
Spillertid:
7 minutter
Instruktører:
Robert Bisi og Andy Lyon
Korthistorie:
Jeff Fowler og Tim Miller
Manuskript:
Robert Bisi og Andy Lyon
Vores vurdering:
6/6

“Kill Team Kill” er afsnit 5

Endnu et afsnit i den helt klassiske animationsstil fra min barndoms weekendmorgener. Historien er til gengæld ikke for børn. Arh, okay, måske nogle børn. Men altså ikke dem, der har tendens til at få mareridt af det, de ser. Det er blodigt og voldsomt, selvom der dog kommer en del humor på banen for at skabe lidt balance.

Stemmerne i dette afsnit leveres blandt andre af Joel McHale, Seth Green og Gabriel Luna.

Stil: Computeranimation
Spilletid:
13 minutter
Instruktør:
Jennifer Yuh Nelson
Korthistorie: Justin Coates
Manuskript:
Philip Gelatt
Vores vurdering: 4/6

“Swarm” er afsnit 6

Så er vi nået til denne sæsons afsnit, der er instrueret af skaberen Tim Miller. Der er to skuespillere, der lægger stemme til menneskelige karakterer. Du vil måske genkende dem ret hurtigt. Den ene er Rosario Dawson (Zombieland: Double Tap), som jeg typisk genkender ret hurtigt, og den anden er Jason Winston George.

I dette afsnit er vi i det ydre rum, men dog primært dybt inde i et bo af en art. Der foregår en masse spændende, og du kommer til at se rigtig mange interessante væsener. Der er fokus på menneskets natur, som ikke altid er helt så “menneskelig”, som vi tror. Endnu et spændende afsnit, der giver stof til eftertanke.

For en god ordens skyld har historien i dette afsnit intet med den franske Netflix-film Sværmen / The Swarm (2021).

Stil:Motion capture og CG-animation
Spilletid:
17 minutes
Instruktør:
Tim Miller
Korthistorie: Bruce Sterling
Manuskript:
Tim Miller og Philip Gelatt
Vores vurdering: 5/6

“Mason’s Rats” er afsnit 7

Jeg var ekstremt begejstret for dette afsnit. Men det vidste jeg faktisk, jeg ville være, fra jeg så et klip i traileren for Love, Death & Robots bind 3. Det taler bare til mig på så mange måder. Desuden er der skarpe skuespillere ombord i form af Craig Ferguson (som Mason) og Dan Stevens (som en slesk skadedyrbekæmpelse-sælger).

Vi befinder os i fremtiden (det ved man ud fra omtalen af verdenskrige), og alt det snask, vi putter i Moder Jord, påvirker nu rotterne på Masons gård. Hele historien er både fantastisk og hjerteskærende samt heldigvis med en perfekt slutning!

Stil: Computeranimation
Spilletid:
10 minutter
Instruktør:
Carlos Stevens
Korthistorie: Neal Asher
Manuskript:
Joe Abercrombie
Vores vurdering: 6/6

“In Vaulted Halls Entombed” er afsnit 8

Så er vi ude i regulær sci-fi horror, som vi kender det fra Alien eller en film som Life. Dog er vi stadig lige her på vores egen jord. Der er bare nogle ret små væsner, der lader til at være af både organisk og robot-ophav. De kan æde et menneske på sekunder, så det er en ret grafisk omgang. Er du ikke så vild med edderkopper, vil dette afsnit nok blive en heftig omgang.

Desuden er animationen sådan, at man tydeligt kan se hvilke skuespillere, der lægger stemme og fysik til. Du vil se (og høre) skuespillere som Joe Manganiello, Christian Serratos (The Walking Dead), Jai Courtney og Noshir Dalal.

Inden afsnittet er ovre, kommer der også betydeligt større monstre på banen i form af et Cthulhu (eller måske endda Kaiju) inspireret væsen.

Stil: Motion capture og Unreal Engine (bruges også til 3D computerspil)
Spilletid:
15 minutter
Instruktør:
Jerome Chen
Korthistorie: Alan Baxter
Manuskript:
Philip Gelatt
Vores vurdering: 4/6

“Jibaro” er afsnit 9

Der er ingen egentlig dialog i dette afsnit, hvor vi er ude i en masse symbolik. Historien fortælles også på mere kunstnerisk vis, end du lige er blevet vant til gennem de forrige otte afsnit. Af den grund synes jeg faktisk ikke, det helt hører hjemme i denne Netflix-antologi.

Vi arbejder stadig med menneskelige karakter samt vanvittig flot og virkelighedstro effekter, så den del passer. Derudover er vi henne i noget, der minder mere om gamle sagn og folklore end noget futuristisk. Og fortællingen sætter for en gangs skyld fokus på den morale, der bør være den vigtigste: Drab på kvinder, der undskyldes gennem dårlige undskyldninger (hån eller fristelse).

Okay, bevares, nogle vil måske mene, jeg forenkler det lidt for meget. Under alle omstændigheder byder fortællingen også denne gang på hævn. Ikke at det skaber en lykkelig slutning, så vi runder af på en særdeles dyster måde.

Stil: 2D-maling og 3D-modellering
Spilletid:
17 minutter
Instruktør og forfatter:
Alberto Mielgo
Vores vurdering: 3/6

Love, Death & Robots: Sæson 3 – Anmeldelse | Netflix

Se Love, Death & Robots sæson 3 på Netflix nu!

Tim Miller og David Fincher er, naturligvis, stadig skabere og producere på denne Netflix antologiserie. Efter bind 2 (eller sæson 2) var jeg altså ikke helt oppe at ringe. Noget af magien var ligesom røget i svinget for mig. Heldigvis kan jeg dog konstatere, at al magien er tilbage her med bind 3.

Igen viser Love, Death & Robots sig også som en perfekt pendant til Black Mirror, hvor en ny sæson jo i den grad lader vente på sig (der er dog for nyligt blevet lovet en ny sæson snart). Men så er det jo fedt, at denne animerede serie byder på mere af det genre-mix, jeg elsker fra netop Black Mirror, sci-fi og horror i spandevis.

Og der sker jo noget, når man går animationsvejen i stedet for “live action” (for nu at bruge et totalt udansk begreb). Med animation får David Fincher og Tim Miller mulighed for at gå længere og blive vildere, end en serie som Black Mirror kan. På nogle måder i alle tilfælde. Med animation er der trods alt ikke mange grænser for, hvad man kan gøre. Både visuelt og rent “fysisk” med karaktererne.

Her med tredje omgang kunne jeg ikke bede om meget mere. Altså, lige med undtagelse af en tjep udmelding om, at Love, Death & Robots bind 4 allerede er på vej i produktion!

Bind 3 af Love, Death & Robots er ude på Netflix fra den 20. maj 2022.

Plot

Unikke verdener. Barske beretninger. Djævelske drejninger. En mørk, sjov og adrenalinsusende rejse – kun for voksne.

Forfatter

  • Karina "ScreamQueen" Adelgaard

    Ja, man hedder jo ikke ScreamQueen, fordi man sidder upåvirket og ser gyserfilm. Jeg er dog blevet mere hardcore, og skriger ikke så meget længere. Alligevel har jeg oplevet at have en fransk bulldog plantet på skødet under en hel film, fordi jeg skreg inden for de første fem minutter. Hun (altså hunden) mente tilsyneladende, at jeg skulle beskyttes, og det passede mig fint. Jeg elsker de psykologiske gyserfilm og historier om overlevelse - om så det er ude i rummet med "Alien" eller bare hardcore kamp som i "You're Next" er ligegyldigt. Jeg elsker nok bare at se seje kvinder sparke røv. Og det hele må gerne være lidt overdrevet, så jeg ikke ser monstre i skyggerne efterfølgende. Derudover ELSKER jeg (måske af fornævnte årsag) diverse gyser-komedier, men til gengæld HADER jeg, når dyr kommer til skade. Det er et åndsvagt virkemiddel og bare fantasiløst. Heldigvis bruges det ikke lige så meget i gyser-genren, som det gør i eksempelvis komedier. Og så siger man, at det er gyserfans, der er afstumpede. Sikke noget pjat! Nyhederne er da mere uhyggelige end skuespillere, der lader som om.